Bakan Tekin tarikat ve cemaatlere yine ‘STK’ dedi: 5 bine yakın protokolümüz var

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Haber Türk’te “Özel Röportaj” programında gündeme ait soruları yanıtladı. 

Diyarbakır’da öldürülen 8 yaşındaki Narin Güran’ın okulundaki çocuklara psikososyal bir takviye sağlandı mı?” sorusuna ait Tekin, 9 Eylül Pazartesi günü Narin’in okuluna 12 kişilik bir uzman heyetinin gönderildiğini belirtti. 

Tekin, uzmanların, Narin’in arkadaşları, öğretmenleri ve öteki ebeveynlerle rehabilitasyon sürecini yürüttüğünü tabir ederek, “Tekrar başsağlığı diliyorum. Bunun bir an evvel okuldaki çocuklarımız açısından unutulup, eğitim öğretim hayatının başlaması gerekiyor.” dedi. 

OKULLARDA ALINAN KAYIT ÜCRETİ

Bakan Tekin, okullarda kayıt fiyatı alınıp alınmadığına ait soruyu yanıtlarken şöyle konuştu: 

“Bu halde, ‘Kayıt fiyatı alınıyor’ sözü öğretmen ve idareci arkadaşlarımızı zan altında bırakabilecek önemli itham. ‘Kayıt fiyatı isteniyor’ denmesi biraz abes açıkçası. Bunu kabul etmiyorum. Bunu okuldaki idarecilerimize karşı prestij sarsıcı bir telaffuz olarak değerlendiriyorum. Bu yıl okullar açılmadan evvel 43 unsurluk genelge gönderdik. Israrlı bir halde okullarımıza, ‘Kayıt ve gibisi fiyatlarla velilerden fiyat alınmaması, alan şahıslarla ilgili süreç yapılması’ sözlerini kullandık. ‘Kayıt fiyatı ya da zorla fiyat alınıyor’ sözü gerçekleri yansıtmıyor. Hala bu mevzuda şikayeti olan varsa Bakanlığımıza ulaşsınlar gereğini yapalım. Para vermeyen öğrenciyi kayıt etmiyorum diye bir şey yok.” 

MÜLAKAT AÇIKLAMASI

Mülakatlara ilgili soruya karşılık veren Tekin, hakkı ihlal edilen bireylerin dava açabileceğini belirterek, “Milli Eğitim Bakanı olarak bir yıl evvel ‘Okullarda çocuğu emanet ettiğim bir öğretmeni seçme inisiyatifim olmalı’ dedim. Mülakatları revize edeceğiz, dedik, mühleti ve içeriğiyle ilgili değişiklik yaptık. Mülakatlarla ilgili her ortamda, ‘Kul hakkı yemeyecek adil biçimde deneme dersi anlatmak istiyoruz.’ dedik. KPSS’ye girmiş adaylardan üç katı adayı mülakata davet edeceğimizi deklare ettik. Aday, salona gittiği vakit gerçek kimliği belirli değil. Ben şube müdürü olarak jüri üyesiyim diyelim, karşıma gelen kişinin ismi, memleketi yok. Bir kod numarası tanımladık. Adayın da kendisini imtihan yapacak 3 kişinin kim olduğundan haberi yok.” değerlendirmesinde bulundu. 

Tekin, mülakata ait ses ve manzara kaydı da bulunduğunu vurgulayarak, “Bu imtihan devrinde ne bir siyasetçiden, ne bir tanıdığımdan ne arkadaşlar aracılığıyla bize hiçbir isim gelmedi, biz de hiçbir ismi komitelerde paylaşmadık. ‘Böyle bir işe giren en yakın arkadaşım bile olsa buna tevessül ederse gereğini yapacağım’ dedim. ” halinde konuştu. 

“DANIŞTAY KARARI BİZE ULAŞINCA AÇIKLAMA YAPACAĞIZ”

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, öğretmen atamalarıyla ilgili olarak da mülakat sürecini tamamladıktan sonra mevzuat değişikliğini yönetmelikte yaptıklarını, yüzde 100 mülakat notuyla atama yapılırken bunu yüzde 50 olarak tanımladıklarını söyledi. 

Bazı siyasetçi ve sendikaların bunu yargı konusu yaptığını hatırlatan Tekin, iptal olursa yüzde 100 mülakat ile atama gerçekleştireceklerini, Danıştay’ın kararı kendilerine ulaştığında açıklamada bulunacaklarını vurguladı. 

TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ 

Bakan Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ismiyle müfredatları revize ettiklerini lisana getirerek, Türk milletinin cetlerinin dünyanın neresinde olursa olsun haksızlık, adaletsizlik ve zulme müdahale ettiğini söyledi. 

Gazze’de şehit edilen öğrenci sayısının 10 binin üzerinde olduğunu hatırlatan Tekin, şöyle devam etti: 

*40 binin üzerinde şehitten bahsediyoruz. Dünyanın gözü önünde bir vahşet bir yıldır devam ediyor. Buna sessiz kalmak devlet geleneğimizle örtüşmez, millet olma şuurumuzla örtüşmez. Birinci dersimiz için 15 dakikalık görüntü hazırladık.

*Öğretmen arkadaşlarımız bu görüntü ile derse başlasınlar istedik. Hem Kurtuluş Savaşı’mız hem de devlet geleneğimizle nasıl davranmışız, bunun devamı için nasıl bir refleks göstermeliyiz sorusunun karşılığı görüntüde var.

*Videoda, Atatürk ve Kurtuluş Savaşı ile ilgili bir eksiklik yok. 9 Eylül, Atatürk vurguları var. Gazze ile ilgili kısım görüntünün üçte birinden daha az.

CEMAAT VE TARİKATLERLE PROTOKOL

Tekin, Cemaatlerle imzalanan protokollerle ilgili, Türkiye Cumhuriyeti’nin bir hukuk devleti olduğunu bu nedenle lakin hükmî kişilik hüviyetini kazanmış yapılarla protokol imzalayabileceklerini kaydetti. 

İçişleri Bakanlığının sivil toplum olarak tanımladığı yapının kendileri için de kanunî olduğunun altını çizen Tekin, şu sözlere yer verdi: 

*Bize katkı verecek kanunî her türlü yapı, STK, meslek örgütü ve federasyonla imzalayabilirim. 5 bine yakın bu manada protokolümüz var. İsimlerini açıklamak istemiyorum lakin çok farklı perspektiften dünyaya bakan sivil toplum örgütleriyle protokollerimiz var.

*Cemaat ya da tarikat diye tanımlanan protokol sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Hiçbir sivil toplum örgütüne bütçeden 1 kuruş para harcamayız. Protokol yapıyorsak Bakanlıktan kaynak aktarmayız. ‘Bütçeden şu kadar para cemaat ve tarikatlara ayrıldı’ diyenler palavra söylüyor.

*Burada da protokolün içeriğine ters bir şey yapılırsa protokolü feshedeceğimize dair kararlar koyuyoruz. Hukuka halel getirecek hiçbir şey yok, protokollerde hiçbir sorun görmüyorum. Bu protokoller evvelce beri imzalanan protokoller.

MÜFREDAT AÇIKLAMASI

Müfredattaki değişikliklere değinen Tekin, 30 yıl evvel eğitimin odağında çocuklara bilgi yüklemek halinde bir anlayışın olduğunun altını çizerek, o yıllarda bilgiye erişmekte zorlanıldığını ve okuldan öteki bilgi kaynağı olmadığını kaydetti. 

Tekin, artık çocukların istediği formda bilgiye erişme imkanı bulunduğunu, 20 yıl evvelki mantıkla ‘çocuklara bilgi yükleyelim’ demenin yanlış olduğunu söyledi. 

Müfredatı değiştirme sebeplerinden birinin de bu olduğunu lisana getiren Tekin, Türkiye’de çocuklara dünyadaki yaşıtlarına nazaran iki katı bilgi yüklendiğini söz etti. 

Tekin, milletlerarası kıymetlendirme düzeneğindeki kazanımların birebir seviyede olmasını sağlamak açısından müfredatı yüzde 35 hafiflettiklerini belirterek, şunları kaydetti: 

“Müfredattan çıkan rastgele şeyin bilimselliğini tartışarak çıkarmıyoruz. Bu bilgi çocuklarımızın ilerleyen eğitim devirlerinde alabileceği bilgi tipidir. Ön lisansta, lisansta alsın diyoruz. Çocukların ve öğretmenlerin sırtından ağır bilgi yükü aldığımız, marifet odaklı eğitim yaptığımız, öğretmen inisiyatifi ve öğrenci iştirakini artırdığımız için mi eleştiriliyoruz? Merhametli, etrafına saygılı, faziletli, ulusal ve manevi kıymetleri özümseyen bireyler yetiştirdiğimize, tarihimizi, Osmanlı’nın kuruluşundan Cumhuriyet’e, Kurtuluş Savaşı’ndan Atatürk’ün hayatına kadar almış olmamıza, Cumhuriyet tarihinde darbe süreçlerinin müfredatta olmasına, Mavi Vatan, Gök Vatan üzere kavramların coğrafya dersinde bulunmasına mı itiraz ediyorsunuz?” 

FRANSIZ OKULLARI

Fransız okullarıyla ilgili duruşlarını açıkladıklarını aktaran Tekin, “Türkiye ulusal ve bağımsız devlet. İç hukukumuza uygun olarak eğitim yapan herkesin hakkını koruruz. Bu hukuka hürmet göstermeyenlere karşı gereğini yaparız. Fransız yetkilileriyle konuştuk. Milletlerarası kontratta ısrarcı olduğumuzu paylaştık. Onlar da 6 ay içinde hazırlayacaklarını söylediler. Bizim taleplerimize müspet karşılık verirlerse memleketler arası süreci yürütürüz. Şu anda tüzel tabanı olmayan okullar. Bahsin müfredatla alakası yok. Şu an Türkiye’de 34 tane azınlık okulumuz var. Her türlü gereksinimlerini gidermek için efor sarf ediyoruz.” değerlendirmesinde bulundu. 

Bakan Tekin, memuriyetten öğretmenliğe geçiş üzere bir çalışmalarının olmadığını lisana getirdi. 

Özel okullardaki eğitim fiyatlarının bu yıl prestijiyle stabil hale geldiğini aktaran Tekin, bu manada binden fazla okulda kontrol yaptıklarını belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir