İzmir’de ‘Öğretmenlik Meslek Kanunu iptal edilsin’ eylemi

İzmir’de Eğitim-Sen üyesi öğretmenler Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun (ÖMK) geri çekilmesi için aksiyon yaptı. ÖMK ile getirilen meslek basamakları sistemini protesto eden öğretmenler, “Öğretmenleri meslek basamaklarına nazaran bölmek, farklı fiyat siyasetleri üzerinden ayrıştırmak mesleksel dayanışmayı bozacaktır. Siyasi iktidardan talebimiz öncelikle meslek basamakları imtihanının yapılmaması ve ÖMK’nın iptal edilmesidir” açıklamasını yaptı.

İzmir Konak Meydanı’nda bugün toplanan öğretmenler, “Kariyer değil, prestij istiyoruz”, “Kurtuluş yok tek başına. Ya daima bir arada ya hiçbirimiz”, “ÖMK iptal edilsin” sloganları atıp, “ÖMK iptal edilsin. Emeğimiz, onurumuz, çalışma barışımız için birleşirsek kazanırız” pankartı açtı.

“KARİYER BASAMAKLARI SINAVI YAPILMASIN”

Milli Eğitim Bakanlığı’na davet yapan öğretmenler Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun geri çekilmesini ve meslek basamakları imtihanının yapılmamasını istedi. Öğretmenler ismine basın açıklamasını Eğitim Sen İzmir Şubeleri ismine KESK Periyot Sözcüsü Bülent Karakaş okudu.

Açıklama şöyle:

“Siyasi iktidar, öğretmenler ortasında hala var olan fiyatlı, kontratlı, takımlı öğretmen ayrımlarına yenileri eklemekle kalmamakta, eğitim sistemini rekabetçi ve eleyici bir imtihan üzerinden tekrar düzenlemek istemektedir. 1739 sayılı Ulusal Eğitim Temel Kanunu’na nazaran öğretmenlik zati bir uzmanlık mesleğidir. Bu temel gerçeği yok sayarak öğretmenleri meslek basamaklarına nazaran bölmek, farklı fiyat siyasetleri üzerinden ayrıştırmak öğretmenler ortasındaki münasebetlerin ve mesleksel dayanışmayı bozacaktır. Okullarda yapay olarak oluşturulmaya çalışılan farklı statü ve unvanların vakit içinde giderek barizleşen sınıfsal ayrışmalar yaratması, okullarda katı ve hiyerarşik çalışma münasebetlerinin oluşması kaçınılmazdır. ‘Nitelikli okul-niteliksiz okul’ ayrımında olduğu üzere, meslek basamakları üzerinden ‘Nitelikli öğretmen-niteliksiz öğretmen’ algısı yaratılmak istenmesi son derece tehlikelidir. Öğretmenlerin mesleksel birikimi ve niteliğini yok sayarak hayata geçirilmeye çalışılan meslek basamakları uygulaması öğretmenlik mesleğinin saygınlığını daha da düşürecek özellikler içermektedir.

OKULLARDA ÖZEL SINIFLAR OLUŞACAK: ÖMK ile birlikte okullarda çocuğunun sınıfına uzman ya da başöğretmenin girmesini isteyen velilerle okul yönetimi ve öğretmenler ortasında tansiyonlar yaşanması, öğrencilerin toplumsal statüsü ve öğretmenlerin mesleğine nazaran okullarda ‘Özel sınıflar’ oluşturulması yaygınlaşacaktır. Tıpkı işi yapan, sınıfında, branşında tıpkı eğitim içeriğini anlatan, misal öğretim sistem ve tekniklerini uygulayan ve öğrencileri emsal süreçlerle kıymetlendiren öğretmenleri farklı statü ve maaş uygulaması üzerinden bölmeye ve ayrıştırmaya yol açacak böylesi bir düzenlemeyi başından itibaren kabul etmediğimizi söz ediyoruz. Öğretmenleri birbiri ile yarıştıran, ayrıştıran, hiyerarşi yaratan ve maaş artışını imtihan sonucuna bağlayan, ‘Eşit işe eşit ücret’ unsurunu yok sayan, öğretmen emeğini değersizleştiren bir eğitim hayatını sürdürme tehlikesine karşı iş yerlerimizden başlayarak yerellerde ve merkezi seviyede tüm eğitim sendikalarının bir ortaya gelerek ortak tavır belirlemesi taleplerimizin karşılık bulması açısından kıymetlidir.”

EMEKÇİLERİN HAKLARI GARANTİ ALTINA ALINMALI: Nitelikli eğitim için öğretmenler kadar emeği olan idari ve tknik işçi, yardımcı hizmetliler sınıfı ve 4-B statüsünde çalışan eğitim işçilerinin hakları ve talepleri de dikkate alınmalıdır. Öğretmenler için düşünülen iyileştirmeler, tüm eğitim ve bilim işçisi arkadaşlarımızın çalışma ve ömür şartlarının uygunlaştırılması ile birlikte ele alınmalıdır. Siyasi iktidardan talebimiz öncelikle meslek basamakları imtihanının yapılmaması ve ÖMK’nın iptal edilmesidir. Gerçek bir meslek kanunu hazırlanmak isteniyorsa “Öğretmenlerin Statüsü Tavsiye Kararı” temel alınmalı, yalnızca öğretmenlerin değil tüm eğitim işçilerin hakları ve talepleri teminat altına alınmalıdır.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir