İlk olarak Mart 1993’te Cenevre Araba Fuarı’nda dünyaya tanıtılan Citroen Xantia, 2023 prestijiyle 30. yılını kutlayarak bir koleksiyon arabası oluyor.
1993 yılından 2010 yılına kadar büyük ölçüde Rennes-la-Janais Fabrikası’nda 1 milyon 326 bin 259 adet üretilen Xantia, Fransız üreticinin ikonik modellerinden biri olarak öne çıkıyor. İtalyan tasarım merkezi Bertone’nin teklifine dayanarak Citroen Tasarım Merkezi’nde Daniel Abramson tarafından tamamlanan model, 80’lerin ünlü BX modelinin takipçisi olarak yollara çıkmıştı. Dinamik, akıcı ve güçlü dizaynlı bir sedan olarak, bir üst segmentteki XM’den esinlenen sınırlarıyla eser gamında büsbütün yeni bir siluet sunuyordu. Eşsiz dizaynıyla Xantia, pazara sunulduğu 1993 yılında Yılın En Yeterli Arabası seçilerek muvaffakiyetini tescil etti.
Konfor için 9 yıllık inovasyon süreci
Xantia, 9 yıllık üretim hayatı boyunca birçok evrim geçirdi. Başlangıçta, 3 farklı motor seçeneği ile SX ve VSX olmak üzere 2 donanım düzeyi sunuldu. Üst versiyonlar, konfordan ödün vermeden salınım ve yana yatmayı azaltarak yol tutuşu güzelleştirmeye imkan tanıyan elektronik denetimli süspansiyon sistemi hidropnömatik Hydractive II ile donatılmıştı. 1994 yılında, Hydractive II sistemini içeren Activa versiyonu pazara sunuldu. Yeni versiyonda küre sayısını 10 adede çıkartan ek iki silindir daha vardı. Sistem, yana yatma eğiliminin 0,5 dereceyi aşmasını önlüyordu. Bu donanımla Xantia, yatay bir biçimde viraj alabiliyordu. Ayrıyeten bu teknoloji Michelin ile özel lastiklerin gelişimini de sağladı. 1995 yılında, station karoserli Xantia Break pazara sunuldu. Xantia, 1997 yılında makyajlandı. Bunlara ek olarak 1998 yılında Xantia, PSA Kümesi’nin yüksek basınçlı common rail dizel motoru 2.0 HDi ile yollara çıktı.
İlk olarak 1993 yılında yollara çıkan Citroen Xantia’yı tanımlayan anahtar sözler, konfor, güvenlik, teknoloji ve sürüş keyfi idi. Xantia’nın ve onu takip eden modellerin imzası haline gelen kapitone döşemeler ile o vakitler eşsiz bir konfor sunuyordu. İç yerde, renkler ve materyaller ortasında gerçek bir ahenk sergileniyordu. Ayrıyeten, daha inançlı bir kabin için kapılarda kalın levhalar ve dayanak kirişleri bulunuyordu.
Mutlak konfor: Hydractive II
Teknoloji açısından Xantia’nın farkını ortaya koyan Hydravtive II, hidroliğin gücü ile elektroniğin suratını birleştiriyordu. Klâsik hidropnömatik süspansiyon, aks başına ek bir küre ile donatılıyor. Sistem, süspansiyon silindiri başına bir küre ile olağan devrede solenoid valfler yoluyla etkinleştiriliyor. Bu, süspansiyonun iki esneklik ve sönümleme şartını tanımlamasına müsaade veriyor. Bu sayede esnek ve sportif olabiliyor. Sensörler, bilgisayarın sürüş durumuna bağlı olarak iki mod ortasında seçim yapmasına müsaade veriyor. Bu teknoloji her iki durumda da şoför ve yolcuların büyük bir konfor içinde, sakin bir halde seyahat etmelerini sağlayabiliyor.
Reklamcılar için ilham kaynağı oldu
Önemli yeniliklere ve niteliklere sahip Xantia, Citroen reklamcılığı için de ülkü fikirleri ortaya çıkardı. Carl Lewis’in rol aldığı 1995 tarihli, bir bahis sebebiyle keşiş olmaya zorlanan bir atletin husus edildiği ünlü reklam bunlardan biri oldu. Argümana nazaran, bir arabanın yatay bir biçimde viraj alması imkansızdı. Fakat Xantia ile bu mümkündü.